dimecres, 28 de gener del 2015

Bruixa de dol



Autor/a: Maria-Mercè Marçal
Editorial: Edicions 62
Any de la publicació: 2006
Pàgines: 158
Gènere: Poesia
Llengua disponible: Català



Aquest llibre és un recull de poemes en què l'autora parla de la solitud, la llibertat, l'amor, el desamor i el feminisme.

A mi m'agrada la poesia, però tot i agradar-me aquest gènere, moltes vegades no entenc els poemes. Això fa que agafar un llibre de poesia em costi molt. Suposo que deu ser per aquest motiu que no llegeixo més poesia. 


El que més m'ha agradat d'aquesta edició, és el final del llibre, en què hi ha una part íntegra dedicada a ser una guia dels poemes. Et diu que busquis una paraula al diccionari per poder entendre millor el poema, et subratlla una paraula per guiar-te...  
Hi ha un moment en aquest apartat, en què diu que es copïi en un paper a part, els poemes que més t'hagin agradat (encara que no els hagis entès). Jo hi he fet cas, i he copiat els poemes que més m'han agradat.


Si algú a qui li agrada la poesia, em vol recomanar un autor/a, serà benvingut!


poema extret del llibre:
<< Avui, vint-i-u de desembre,
he sortit al balcó:
sota una pluja que la amainava
he vist els testos, les olles, els pots
de conserva plantats d'atzavares,
de cintes, begònies, geranis i cactus,
de cabellera de la reina
i d'alegria de la casa. I el gessamí, que si se'm mor, no se'm mor.
Feia molts dies que no sortia al balcó
corrent darrere d'amors i d'altres coses..>>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada